اعتراض عضو شورای شهر تهران به تخریب سنگ قبر محمدعلی فروغی

تخریب سنگ قبر فروغی عملی ضد فرهنگی است

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: تخریب سنگ قبر «محمد علی فروغی» در آرامستان ابن بابویه شهرری عملی ضد فرهنگی است و باید توسط شهرداری پیگیری و پاسخ داده شود....

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: تخریب سنگ قبر «محمد علی فروغی» در آرامستان ابن بابویه شهرری عملی ضد فرهنگی است و باید توسط شهرداری پیگیری و پاسخ داده شود.
مجید فراهانی در نامه ای خطاب به شهردار منطقه ۲۰ پایتخت در خصوص تخریب این سنگ قبر درخواست کرد که شهرداری ضمن برنامه ریزی برای توسعه طرح ساماندهی و نکوداشت آرامستان ابن بابویه این اقدام ضد فرهنگی را با روش‌های صحیح تمهید و پاسخ متناسب دهد.
محمدعلی فروغی (زادهٔ ۱۲۵۴خورشیدی – درگذشتهٔ ۵ آذر ۱۳۲۱) ملقب به ذُکاءالمُلک، روزنامه نگار، سیاستمدار، ادیب و تاریخدان بود که تصحیح آثار بسیاری از شاعران فارسی نظیر سعدی، حافظ و فردوسی و نیز تاسیس فرهنگستان ایران ازجمله عملکرد وی عنوان شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نامه خود به شهردار منطقه ۲۰ تهران آورده است: حفظ و‌ پاسداشت میراث گرانقدر ری از مهمترین رسالت‌های شهرداری این منطقه است و در این میان گورستان ابن بابویه شهر ری دُر نایابی است که هر گوشه آن یادآور بخشی از تاریخ پرفراز و‌ نشیب این مرز و بوم به شمار می رود و اگر در هر کشور دیگری بود مورد توجه و بازدید جهانگردان داخلی و بین‌المللی قرار می گرفت.
فراهانی اضافه کرد: تخریب سنگ قبر فروغی سیاستمدار کارکشته ایرانی و مصحح شهیر بوستان و‌ گلستان سعدی نه فقط تخریب تاریخ و میراث ماندگار این سرزمین بلکه سبب محرومیت نسل جدید از شناخت و بهره مندی از عناصر و شخصیت هایی است که هر یک از اجزای آن مقوم بخش هویت تاریخی ایرانیان به حساب می آیند.
موضوع تخریب سنگ قبر محمد علی فروغی طی چندروز گذشته در رسانه ها مطرح و مورد انتقاد قرار گرفته بود.
منبع: انتخاب
نظر شما