دایرةالمعارف مکتب آذربایجان منتشر می‌شود

گفتگو با مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گفت: در صورت تأمین منابع مالی لازم؛ درصدد تدوین دانشنامه و دایرةالمعارف مکتب آذربایجان هستیم...

آدینه ۷ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گفت: در صورت تأمین منابع مالی لازم؛ درصدد تدوین دانشنامه و دایرةالمعارف مکتب آذربایجان هستیم.
ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: فارغ از سطح کمی و کیفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز؛ باید به این حقیقت اعتقاد داشت که صرف برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی، اتفاقی مبارک برای منطقه است.
وی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه های کتاب همواره با برکات مختلف فرهنگی و اجتماعی همراه است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه محلی برای تبادل نظر و افکار میان ناشران، نویسندگان و مخاطبان کتاب است، این فرصت ارزشمند بایستی از سوی همه اهالی فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مغتنم شمرده شود.
علیمحمدی با اشاره به این‌که ناشران مهم و برجسته کشور حضوری قابل توجه در نمایشگاه کتاب تبریز دارند، گفت: ارایه تخفیف‌های ویژه نمایشگاهی فرصتی برای عموم اقشار جامعه فراهم کرده تا کتاب‌های مورد نظر خود را به قیمت مناسب خریداری کنند و از این فضای فرهنگی ارزشمند نهایت بهره را داشته باشند.
وی با تأکید بر این‌که کتاب نقش مهمی در ارتقای دانایی و آگاهی افراد جامعه دارد، تصریح کرد: از جامعه‌ای که کتاب در آن مظلوم واقع شده و مردم رغبتی به کتابخوانی نداشته باشند، نباید انتظار پیشرفت و تعالی داشت، بنابراین افزایش شاخص کتابخوانی عامل اصلی در توسعه فرهنگی به شمار می رود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تأسیس این بنیاد یکی از مطالبات مردم آذربایجان بود که در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است، اظهار داشت: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدیدی که چند روز گذشته از بنیاد داشت، بر نقش‌آفرینی هر چه بیشتر و بهتر بنیاد در مناسبات فرهنگی، هنری و ادبی آذربایجان تأکید کرد.
وی با اشاره به این‌که طرح‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی از سوی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تدوین شده است، گفت: در صورت تأمین منابع مالی لازم؛ درصدد تدوین دانشنامه و دایرةالمعارف مکتب آذربایجان هستیم، قطعا انتشار این مجموعه نفیس حمایت و همکاری تمامی اهالی فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را می طلبد.
نظر شما