انتشار کتاب «مکتوبات خیالی»

اسنادی از گفتمان سیاسی دوره مشروطه به کوشش علی باغدار دلگشا

این مکالمات از خلال بررسی حدود ۱۵ هزار برگ مطبوعاتی دوره قاجار مستخرج شده است و بسیاری از آداب و رفتارهای اجتماعی دوره مشروطه با رویکردی انتقادی در کنار هم جای گرفته اند. این کتاب در ۲۱۱ صفحه توسط انتشارات شرکت کتاب منتشر شده است. نسخه اینترنتی آن نیز به صورت کامل در گوگل پلی قابل خوانش رایگان است...
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶
مکتوبات خیالی: اسنادی از گفتمان سیاسی دوره مشروطه عنوان کتابی است که به کوشش علی باغدار دلگشا، دانشجوی دکتری رشته تاریخ در دانشگاه فردوسی مشهد گردآوری شده است. این کتاب شامل ۵ مکالمه خیالی با عناوینی چون: ندای طفل مشروطه مندرج در روزنامه استبداد با موضوع صحبت های کودکی ۱۴ ماهه به نام مشروطه با مردم ایران در خصوص لزوم و اهمیت نظام مشروطه است.
ناله وطن مندرج در روزنامه پروانه با محوریت صحبت میان مام وطن با ابناء ایران در خصوص کمک برای تقویت مشروطه است. این مکالمه به نظم است.
مکالمه میرزا سعید سمنانی و ابومفید کرمانی مندرج در روزنامه چهره نما در خصوص اهمیت مشروطه و علل خرابی ایران و مضرات مصرف تریاک در ایران.
مکالمه میرزا ترسوی کاشانی و ملای خراسانی مندرج در روزنامه خورشید با محوریت معرفی طرفداران و مخالفان مشروطه در دو ولایت کاشان و مشهد.
حمام جنیان مندرج در روزنامه تمدن حاوی صحبت های پدر و پسری با نام جعفر خان و حسن خان در خصوص تقابل سنت و تجدد در ایران.
این مکالمات از خلال بررسی حدود ۱۵ هزار برگ مطبوعاتی دوره قاجار مستخرج شده است و بسیاری از آداب و رفتارهای اجتماعی دوره مشروطه با رویکردی انتقادی در کنار هم جای گرفته اند. این کتاب در ۲۱۱ صفحه توسط انتشارات شرکت کتاب منتشر شده است. نسخه اینترنتی آن نیز به صورت کامل در گوگل پلی قابل خوانش رایگان است.
منبع: اختصاصی مورخان
دیدگاه

افسر روشن‌ضمیر
سلام.
کتاب جالبی است. لطفا راه ارتباط با نویسنده یا ناشر را هم معرفی کنید.

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵
منا محبی
با سلام. در گوگل پلی تنها اجازۀ خواندن بخش هایی از کتاب داده شده است. راهنمایی کنید که چگئنه می توان کتاب را خریداری کرد. چرا کتاب در کتابخانه ملی وجود ندارد.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۶
لیلا رستگار
با سلام.
آیا امکان درج فهرست مطالب این کتاب در کانال وجود دارد؟
چگونه می توان با نویسنده کتاب ارتباط برقرار کرد؟

آدینه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
نظر شما