معرفی کتاب تاریخ خاندان آل مذکور

پژوهشی جامع از محقق بوشهری، علیرضا مظفری‌زاده

شبه جزیره بوشهر تاریخی چند هزار ساله دارد. این کتاب وضعیت حکمرانی بر این ناحیه را از ابتدای دوره صفوی تا اواسط قاجاریه مورد بررسی قرار داده است.در این برهه زمانی، خاندانی که بیش از دیگران، بر این سرزمین حکومت کرده، «آل مذکور» است؛ همچنین این دوره نسبت به دوره های پیشین، تاریخ روشن تری دارد و یا از ابہام کمتری برخوردار است...
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶
شبه جزیره بوشهر تاریخی چند هزار ساله دارد. این کتاب وضعیت حکمرانی بر این ناحیه را از ابتدای دوره صفوی تا اواسط قاجاریه مورد بررسی قرار داده است.در این برهه زمانی، خاندانی که بیش از دیگران، بر این سرزمین حکومت کرده، «آل مذکور» است؛ همچنین این دوره نسبت به دوره های پیشین، تاریخ روشن تری دارد و یا از ابہام کمتری برخوردار است. افراد این خاندان از آغاز پادشاهی کریم خان زند تا سالهای اول سلطنت ناصرالدین شاه قاجار، یعنی بیشں از یک قرن، بر بندر بوشهرو بنادر اطراف آن و پسکرانه‌های شمالی خلیج فارس و مدت زمانی نیز بر جزیرہ بحرین در کرانۀ جنوبی خلیج فارس، فرمانروایی کردند. در واقع این کتاب پژوهشی است در باره خاستگاه این خاندان، سرگذشت و سرنوشت حاکمان آن، تأثیری که آنان بر فرهنگ ملی گذارده‌اند و تأثیری که از آن گرفته‌اند. همچنین در این کتاب تعامل این خاندان با همسایگان داخلی و خارجی، آثار بر جای مانده و شناسایی بازماندگان آنان بررسی شده است.
این کتاب را انتشارات صفحه سفید در تهران و بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر منتشر کرده‌اند. کتاب در کتابفروشی توس واقع در خیابان انقلاب تهران هم عرضه شده است.
منبع: اختصاصی مورخان
دیدگاه

امیر
سلام
این کتاب رو چطور میشه پیدا کرد.

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
فرشاد طاهری
سلام
چطور میتونم این کتاب روتهیه کنم
متشکرم

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
امیر آل مذکور
سلام
چطور میتونم این کتاب روتهیه کنم
متشکرم

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹
نظر شما