به عشق محمدعلی کلی قلیان مجانی بکشید!

به مناسبت درگذشت محمدعلی کلی

مهدی حدادپور
مردم ما به علت نوع زندگی در ۲۰۰ سال گذشته همیشه به دنبال قهرمان می‌گشتند، اگر کارگر ساده ناصر خسرو به تماشای فیلم های فردین میرفت تا بخش فروخورده خودش را در سینمای کوچه ملی لاله زار بجوید و خویش را جای قهرمان فیلم بگذارد...

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
مردم ما به علت نوع زندگی در ۲۰۰ سال گذشته همیشه به دنبال قهرمان می‌گشتند، اگر کارگر ساده ناصر خسرو به تماشای فیلم های فردین میرفت تا بخش فروخورده خودش را در سینمای کوچه ملی لاله زار بجوید و خویش را جای قهرمان فیلم بگذارد، قهرمانی افرادی چون تختی و محمد علی کلی نه رویا که یک واقعیت بود، تختی محبوب بود و با مردنش محبوب ماند اما کلی چه بود و چه کرد که در کشور ما حتی محبوب تر از ببر مازندران ما شد که ۴ طلای جهانی گرفته بود و مهمتر از موحد بزرگ شد که در اوج جلای وطن کرد؟
وقتی کاسیوس کلی با یک انتخاب آزادانه به دین مبین اسلام گروید در جامعه ایرانی صاحب محبوبیت شد، می‌شود از این عکس گواهی گرفت که تهرانی ها برای تماشای مسابقه قهرمانی جهان بوکس حرفه ای بین محمد علی و فریزر ساعت ۴ صبح از خواب بلند می‌شدند تا ساعت ۵ و ۵ ونیم مسابقه را در قهوه خانه محل ببینند و کله پاچه‌ای بزند و چای و قلیان رایگان تناول کنند و دود کنند.
محمد علی مسلمان شده بود وتازه اسمش محمد علی بود ومردم ما هم به به پاس همین کار نام کاسیوس قدیم ومحمد علی جدید را به خاطر علاقه زیادشان در درجات محبوبیت کلی،اضافه کردند. محمد علی در روزگاری که حاضر نشد به هر علت برای جنگ ویتنام به این کشور رود باز هم محبوب تر شد چرا که از دید مردم ما یک بچه مسلمان حاضر شده از قهرمانی خود خلع شود اما مردم کشور بدبخت وبحران زده ویتنام را نکشد!
محمد علی محبوب بود ،محبوب تر از خیل قهرمانان وطنی، مردمی که عاشق فوتبال بود، برای محمد علی از همه چیز قلبش مایه می‌گذاشت، او که ۲۴ سال قبل با ابتلا به پارکینسون به ایران آمد هنوز برای خیلی از ایرانی‌ها کلی است، اگرچه در هفتاد و چهار سالگی و در بیمارستان از دنیا رفت و ما را با نقل قول ها و عکس ها و نمایش های خارق العاده اش تنها گذاشت.
منبع: ورزش ۳
نظر شما