دیجیتال‌سازی بیش از ۴۰ هزار کتاب خطی در کتابخانه ملی

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب خطی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد که همه آن ها دیجیتالیزه شده و در اختیار عموم قرار دارد.
...

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷
تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور اشرف بروجردی و حجت الاسلام محمدحسین مختاری به امضا رسید.
اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این دیدار گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در این سازمان وجود داشته نیاز به ارتباط با دانشگاه‌ها برای توجه به وجه علمی و پژوهشی این مجموعه بوده است.
او با بیان اینکه تمرکز پژوهش در این مجموعه بر اسلام شناسی و ایران شناسی است افزود: با توجه به وجود اندیشگاه فرهنگی که مکانی برای حضور صاحب نظران با رویکردهای مختلف است می‌توانیم در تعامل با دانشگاه مذاهب برنامه‌هایی را تدوین کنیم.
مشاور رییس جمهوری اظهار کرد:‌ با توجه به سند چشم انداز که ایران باید به لحاظ علمی، رتبه ۲ منطقه را به دست آورد، این تعاملات و ارتباطات معنا پیدا می‌کند.
او افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ۲ حوزه منابع خطی و سند حرف اول را در کشور می‌زند. بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب خطی در این مجموعه وجود دارد که همه آن‌ها دیجیتال سازی شده و در اختیار عموم قرار دارد.
وی گفت: همچنین بیش از ۲۰۰ هزار پایان نامه دانشجویی در این مجموعه وجود دارد که ظرفیت علمی خوبی ایجاد شده است.
بروجردی یادآورد شد: در راستای اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه، کمیته ای برای اجرایی کردن موارد آن تشکیل شود.
نظر شما